:: صفحه‌ی اول     :: درباره‌ی ما     :: تماس با ما
جمعه، ۳ آذر ۱۳۹۶
:: English Section
P نگاه منتقد
طراحي فضاي مجازي بازار بورس نیویورک NYSE

ثریا کریم آبادیبنا به گفته رشيد طراحي فضاي مجازي « بايد بازتابي از ازدحام و زبان معماري امروز NYSE مي بود...»؛ فضایی پر از ازدحام، اصطلاحات مخصوص و كارهايي است كه بايد بصورت تبادلاتي مجازي به منظور فهم آسان كاربران نمايش داده شود. درديوارهاي دنياي مجازي ارزشهاي سهام، اخبار و ليست قیمت‌ها و ويدئوهايي ازشبكه هاي تلويزيوني مهم وجود دارند، كه دائماً كار مي كنند.
معامله كنندگان با يك نگاه بتوانند راهنمايي شوند و ارزيابي و عمل كننداتاق‌هاي بازرگاني همانند يك طرح واقعي چيده شده‌اند، بنابراين فهم آن براي كاربران آسان است. گراف سه بعدي تماماً اثرپذیر درطبقه مجازي قراردارد، بنا به اظهار هانی رشید، «ايده اصلی، آفرينش محيطی بصري بود كه از طريق آن معامله كنندگان با يك نگاه بتوانند راهنمايي شوند و ارزيابي و عمل كنند. فعاليت‌هاي تجاري بسيار پويا هستند؛ آنچه كه در تالار بورس اتفاق مي‌افتد، بلافاصله از طريق رسانه ها منتشر مي شود، اطلاعاتي كه براساس آن بازارها واكنش نشان مي دهندو سپس سريعاً تبديل به دستورالعمل هايي درآن تالار مي‌شوند!».درطبقه تجارت مجازی، ديدن وارزيابي اين رويدادهاي پويا و پيچيده غيرممكن است. با اين حال، در نمايش سه بعدي مجازي، امكان دستكاري و دادن پاسخ‌هاي لحظه‌اي به ارزيابي هاي سريع از فعاليت‌هايي كه در بورس اتفاق
مي افتد، وجود دارد.
رشید مي گويد: «هنگاميكه آنها ديدند همه اطلاعات و داده هايشان مي تواند دريك دنياي قابل كنترل جمع شود، گفتند، چرا ما قبلاً يك معمار را بكار نگرفتيم؟!».

P تبلیغات
دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات در رشته کارشناسی ارشد شهرسازی دانشجو می پذیرد
 مسترکلاس تخصصی ژورنالیسم در حوزه شهر و معماری